Przejdź do głównej zawartości

Jak wyglądał marzec?

Marzec upływał mi pod hasłem czytania książek popularnonaukowych, które biorą udział w konkursie na Mądrą Książkę Roku 2020. Chyba wszyscy zgodzimy się, że rok 2020 pozostawiał wiele do życzenia, ale trzeba też przyznać, że w ciągu tych dwunastu dziwacznych miesięcy wydano całkiem sporo bardzo dobrych książek pop-science.

Mam zaszczyt być jurorką w tym konkursie drugi rok z rzędu i muszę przyznać, że równie w tej edycji wybór będzie bardzo, bardzo trudny. A tak wygląda lista wszystkich kandydatów - zarówno tych dla dzieci, jak i tych dla dorosłych:



Konkurs organizowany jest - jak co roku - przez Mądre Książki, a patronatem honorowym obejmuje go Uniwersytet Jagielloński.

Wśród innych jurorów twarze, które z całą pewnością kojarzycie:



W marcowej "Polityce" ukazał się mój artykuł dotyczący "innych inteligencji", w tym przede wszystkim - niesamowitych głowonogów, które nie przestają nas zadziwiać.




Na zlecenie Magazynu WP przeanalizowałam perspektywy "normalnego" lata:



Miałam też ogromną przyjemność wziąć udział w III Debacie Wolnej Nauki - inicjatywy obywatelskiej, której mam zaszczyt być rzeczniczką prasową. Debata odbyła się pod hasłem "Kobiety w Nauce", a jej zapis możecie obejrzeć tutaj:



W nawiązaniu do klimatów wielkanocnych w Centrum Nauki Experyment nagraliśmy też trochę materiałów poświęconych tematyce naukowo-jajecznej. Dwa z nich możecie zobaczyć tutaj: